۲۱ فروردین ۱۳۸۶، ۱۴:۱۸

/ سینمای کودک در رهگذر جشنواره ـ 6 / محسن دامادی:

سینمای کودک نیازمند تولید آثار جذاب است

برای احیاء سینمای کودک و جذب مخاطبان کودک باید سینماگران به تولید آثار جذاب و پرتحرک توجه داشته باشند.

محسن دامادی، فیلمنامه نویس و سینماگر کودک، درباره وضعیت امروز سینمای کودک به خبرنگار مهر گفت: "به نظر اکثر دست اندرکاران سینمای کودک این سینما در وضعیت مناسب و خوب به سر نمی برند. اکثر تولیدات کودک چند سال پشت در اکران می مانند و اگر هم اکران شوند با توجه به شرایط نمایش مورد استقبال قرار نمی گیرند. این سینما نیازمند حیات دوباره با تولید آثار پرمخاطب است."

وی در خصوص تغییر مکان برگزاری جشنواره فیلم کودک تاکید کرد: "این تغییر بیشتر به این دلیل صورت گرفت که حمایت کنندگان برگزاری جشنواره در اصفهان در این مورد اقدامی نکردند و شهر همدان با توجه به جذب این حمایت کنندگان توانست میزبان جشنواره باشد. آنچه مسلم است شهر اصفهان به دلیل شهرت و موقعیت جهانی برای برگزاری یک جشنواره بین المللی مناسب است. هر چند برگزاری این جشنواره در همدان که دارای یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری است می تواند باعث توجه به این شهر کهن در مجامع جهانی باشد."

دامادی در مورد موضوعات مناسب برای تولید آثار کودک گفت: "فیلمی که جذابیت های بصری و داستانی داشته باشد و در عین حال پرتحرک و جذاب باشد مناسب کودکان است. البته برخی سازندگان فیلم کودک ساختن فیلم را بهانه ای برای ساخت یک فیلم کند و کشدار و زدن حرف های بدون ارتباط با کودک می کنند که نمی تواند چندان نیازهای جمعیت جوان کشور را تامین کند."

وی در خصوص تولید آثار فانتزی و جذاب برای کودکان گفت: "سینمای فانتزی و داستانگو همواره مورد توجه کودکان بوده است. البته در مقطع زمانی اوایل دهه هفتاد هم استفاده درستی از این عناصر در سینمای کودک نشد که تبدیل به یک جریان غالب در تولیدات آثار کودک شود و فقط تعداد اندکی فیلم در این عرصه تولید شد. الان در دنیا به خصوص در آمریکا ژانر سینمای کودک و فانتزی به یکی از ژانرهای پرمخاطب تبدیل شده است."

این فیلمنامه نویس تاکید کرد: "همواره سینماگران کودک برای اکران یا اکران بهتر و اختصاص سالن های بیشتر نمایش تلاش می کنند و شاید بهتر است برای سینمایی که دوباره قصد دارد احیاء شود مسئولین امور سینمایی حمایت های گسترده تر و اختصاص یک گروه دائمی و ثابت برای سینمای کودک انجام دهند. رسیدن سینمای کودک به دوران پربار و مهم خود نیازمند یک عزم ملی و اراده غالب تمام اهالی سینما و مسئولان است."

کد خبر 467596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha